+48 793 369 303 beata@beatamoczkowska.pl

Mediacje dla organizacji

Rozwiązywanie konfliktów w Twojej organizacji – 

zadbaj o dialog, relacje oraz klimat dla dobrej i efektywnej współpracy.

Konflikty są nieodłącznym elementem życia w organizacjach.
Pojawiają się na różnych poziomach: od konfliktów między pracownikami po konflikty między działami, spory z partnerami zewnętrznymi albo na tzw. „górze”.
Często towarzyszą wdrażanym zmianom, procesom doskonalenia czy codzinennej współpracy.

To od nas zależy, co z nimi zrobimy.  

Jak powiedział Schulz von Thun w jednym z moich ulubionych cytatów
„To nie konflikt jest problemem, ale to jak z nim postępujemy”.

Z własnego doświadczenia pracy w biznesie wiem, że zwyczajowo często ignorujemy albo przeczekujemy konflikty w nadziei, że samo się rozwiąże, albo skupiamy się na  rozstrzyganiu o racji lub jej braku.
Efektem są napięcia w zespole, spadek zaufania, motywacji i efektywności. Czasem decyzja o zakończeniu współpracy. 

A gdyby spojrzeć na konflikt jak na szansę ? 

Właściwie zaopiekowane konflikty przestają być problemem – są prezentem. Uwidaczniają niezaopiekowane potrzeby, możliwości wdrażania zmian na poziomie indywidualnym, zespołowym, a często także na poziomie całej organizacji. To właśnie w konfliktach tkwi potencjał rozwoju.

Zarządzanie konfliktami to nie tylko rozwiązywanie sporów, lecz również budowanie przestrzeni dialogu, dobrych relacji, otwartej komunikacji oraz stymulowanie kreatywności i innowacyjności w organizacji. Tym samym wzrost efektywności działań oraz budowanie pozytywnego wizerunku. 

Marzy Ci się taki klimat w Twojej organizacji?
Zapraszam – chętnie wesprę w jego tworzeniu. 

W czym mogę pomóc?

Konflikty i nieporozumienia w zespole

Jeśli w Twoim zespole pojawiły się napięcia, konflikty lub nieporozumienia,
jeśli obserwujesz, że ludzie nie wymieniają się informacjami, unikają się, co negatywnie wpływa na współpracę i realizację zaplanowanych działań –
mogę pomóc.
 – zapraszając do dialogu, wzajemnego zrozumienia potrzeb oraz znalezienia konstruktywnych rozwiązań, które uwzględnią potrzeby wszystkich. Dzięki temu wróci  h harmonii.

Spory na linii pracodawca – pracownik

Rozwiązanie sporów między pracodawcą a pracownikami może być wyzwaniem. Mediacje pomagają znaleźć wspólne rozwiązania, które uwzględniają interesy obu stron.

Kontakty z radą pracowniczą

Dobre relacje z radą pracowniczą są kluczowe dla efektywnej współpracy. Oferuję wsparcie w rozwiązywaniu sporów i budowaniu konstruktywnych relacji.

Budowanie kultury dialogu

Otwarta komunikacja, oparta na szacunku, uwzględnieniu wszystkich stron  oraz  jest kluczowa dla sukcesu organizacji. Pomagam w rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych i budowaniu dialogu wewnętrznego.

Skontaktuj się, aby dowiedzieć się więcej, jak mogę pomóc Twojej organizacji.

Mediacje-dla-organizacji

Jak?

Oferowane przeze mnie narzędzia i procesy
Mediacje
Mediacje to skuteczny sposób rozwiązywania sporów i konfliktów w organizacji. Jako mediatorka, wspieram strony w znalezieniu wspólnych rozwiązań i przywróceniu harmonii w relacjach.

Mediacje grupowe
W przypadku konfliktów w zespole, mediacje grupowe pozwalają na otwarty dialog i wspólną pracę nad rozwiązaniem problemów. To efektywny sposób budowania zaufania i wzajemnego zrozumienia

Kręgi dialogowe
Kręgi dialogowe to narzędzie, które wspiera otwarty dialog w organizacji. Pozwala stworzyć bezpieczną przestrzeń do rozmów, dzielenia się  swoimi perspektywami, budowania empatii i wspólnego wypracowywania rozwiązań w trudnych sytuacjach.

Wsparcie w budowaniu wewnętrznego systemu dialogowego
Pomagam organizacjom w zaprojektowaniu i wdrożeniu procedur oraz mechanizmów, które ułatwiają rozwiązywanie konfliktów i bycie w dialogu w trudnych sytuacjach. Dzięki temu Twoja firma zyskuje trwałe narzędzia, które wspierają efektywną komunikację i budowanie pozytywnych relacji na każdym poziomie.

Przebieg przykładowego procesu – mediacje 

Premediacje: premediacje to inaczej spotkania indywidualne z każdą ze stron. To czas, by sprecyzować potrzeby i oczekiwania wobec mediacji, nabrać klarowności, wyciszyć emocje,  ewentualnie rozwiązać konflikty wewnętrzne towarzyszące danej sprawie.

Spotkania mediacyjne: kolejnym krokiem są wspólne spotkania mediacyjne, podczas których uczestniczki /uczestnicy mediacji pracują razem nad znalezieniem rozwiązań. Jako mediatorka tworzę bezpieczną przestrzeń, gdzie każdy może swobodnie wyrażać swoje potrzeby i obawy. Moim celem jest pomóc Wam osiągnąć porozumienie, które będzie satysfakcjonujące dla wszystkich.

Zakończenie procesu: W ustalonym terminie – zazwyczaj po kilku tygodniach – spotykamy się raz jeszcze, by sprawdzić, jak wypracowane rozwiązania sprawdzają się w praktyce. To również okazja do omówienia ewentualnych dodatkowych kroków, które mogą być potrzebne, aby utrzymać osiągnięte porozumienie.

Zasady mediacji
Najważniejsi są dla mnie klienci i to, by stworzyć dla wszystkich bezpieczną przestrzeń dialogu.
Zawsze też dbam o zachowanie bazowych zasad mediacji:

  • Dobrowolność:

    Uczestnictwo w mediacji opiera się na wolnym wyborze każdej ze stron. Dotyczy to zarówno decyzji o rozpoczęciu mediacji, jak i o kontynuacji procesu na każdym jego etapie.

  • Neutralność i bezstronność:
    jako mediatorka pozostaję neutralna – nie proponuję, ani nie narzucam rozwiązań. Dbam o to, aby każda osoba uczestnicząca w mediacji miała równe szanse na wyrażenie swoich potrzeb i obaw.
  • Poufność:

    Wszystkie informacje, którymi dzielicie się podczas mediacji, są traktowane jako poufne. Dotyczy to również samego przebiegu mediacji. Poufność jest kluczowa dla stworzenia bezpiecznej przestrzeni dialogu.

Co uzyskasz?

Najważniejszymi korzyściami jakie uzyskasz są harmonia, dobre relacje, otwartość na dialog. One przekładają się bezpośrednio na zaangażowanie i efektywność w Twojej organizacji. 

  • Lepsza współpraca i zrozumienie w zespole:

    Podczas mediacji rozwijacie umiejętność otwartego i konstruktywnego dialogu, co przekłada się na lepszą współpracę i większe zrozumienie w zespole.
    Zyskasz mechanizmy, które pomogą sprawnie komunikować się i reagować na wyzwania.

  • Rozwiązania dopasowane do potrzeb:
    W procesie mediacji to Ty i Twój zespół decydujecie o przyjętych rozwiązaniach. Jako mediatorka nie narzucam gotowych odpowiedzi, lecz wspieram Was w wypracowaniu rozwiązań, które będą najlepiej dopasowane do potrzeb i specyfiki Waszej organizacji.

  • Wpływ na atmosferę i kulturę pracy:
    Mediacje to okazja, aby stworzyć przestrzeń, w której dialog i wzajemne zrozumienie staną się fundamentem codziennej pracy, co zwiększy zaangażowanie i motywację pracowników.

  • Oszczędność czasu i zasobów:
    Mediacje to efektywny sposób na rozwiązanie konfliktów bez zbędnych opóźnień i kosztów. Proces mediacyjny jest szybszy i bardziej elastyczny niż tradycyjne metody rozwiązywania sporów, co pozwala zaoszczędzić czas i zasoby.

  • Poufność i bezpieczeństwo w komunikacji:
    Mediacje odbywają się w bezpiecznym i poufnym środowisku, gdzie każdy uczestnik może swobodnie wyrażać swoje potrzeby i obawy. Chronimy prywatność Twojej organizacji, aby rozmowy mogły toczyć się bez obawy o ujawnienie wrażliwych informacji.

Informacje

Każda organizacja jest inna, dlatego kluczowe jest dla mnie przygotowanie oferty dopasowanej do potrzeb i wyzwań, przed którymi stoi Twoja firma. Dlatego zawsze rozpoczynamy od spotkania konsultacyjnego, które pozwoli nam precyzyjnie zdefiniować cele i oczekiwania.

Dalsza ilość oraz częstotliwość spotkań zależy od charakteru sprawy i potrzeb Twojej organizacji.
W przypadku mediacji, proces rozpoczynam od spotkań indywidualnych z każdą ze stron, aby zrozumieć perspektywy i potrzeby. Kolejny etap to wspólne spotkania mediacyjne, podczas których pracujemy nad znalezieniem rozwiązań, które uwzględnią wszystkich.

Spotkania mogą odbywać się w siedzibie waszej firmy, w mojej przestrzeni na ul. Sienkiewicza 53 lok. 32 w Łodzi, lub online – w zależności od tego, co będzie dla Ciebie najwygodniejsze.

Pierwsze spotkanie konsultacyjne jest bez opłat. Może odbyć się stacjonarnie, online lub telefonicznie.

Beata to trener, coach, mentor, konsultant, mediator w jednym. Specjalizuje się w systemach dialogowych, języku empatii czy rozwiązywaniu sytuacji konfliktowych. Posiada szeroką wiedzę oraz doświadczenie w budowaniu i zarządzaniu zespołami, dzięki czemu czuje biznes i podchodzi praktycznie do stawianych przed nią zagadnień. Dostosowuje się do potrzeb, które szczegółowo diagnozuje przed nawiązaniem współpracy, co powoduje, że praktyczne rozwiązania, które wprowadza są szyte na miarę. Potrafi słuchać, tworzy świetną atmosferę i daje przestrzeń, tworząc w ten sposób komfortowe warunki współpracy. Polecam Beatą zarówno w zakresie prowadzenia warsztatów, w których miałam okazję wziąć udział ale również pod kątem indywidualnej pracy rozwojowej czy w procesie budowania kultury dialogu w firmie.

Katarzyna, HR Bussines Partner

Bardzo cenię sobie te parę chwil spędzonych z Beatą. Potrafi zainspirować nie tylko w poruszanych tematach, ale również swoją postawą Żyrafy. Z naszych spotkań zabrałam kilka istotnych przemyśleń i narzędzi do swojego życia. Dziękuję bardzo.

Joanna

Co było szczególnie wspierające? cierpliwość, spokój, poczucie bezpieczeństwa, struktura w procesie, koregulujący głos, przestrzeń do doświadczania, informacja zwrotna, którą łatwo przyjąć.

Z informacji od uczestniczek warsztatów

Kontakt

+48 793 369 303
beata@beatamoczkowska.pl
ul. Sienkiewicza 53 lok. 32
90-009 Łódź